Jeremy Van Weymeersch, dyrektor ds. kontroli jakości w firmie AUTOSUR, opowiedział, w jaki sposób iSpring pomógł firmie w przeszkoleniu inspektorów pojazdów i poprawie usług w 900 stacjach kontroli technicznej w całym kraju.
Informacje ogólne
Sieć Kontroli Technicznej Pojazdów AUTOSUR powstała w 1990 roku i nieprzerwanie skupia najlepszych specjalistów w celu realizacji obiektywnych okresowych przeglądów technicznych, niezależnych od branży i warsztatów motoryzacyjnych.
We Francji wszystkie pojazdy osobowe i transportowe mające więcej niż 4 lata poddawane są co dwa lata dokładnemu przeglądowi technicznemu. Usługi te świadczymy właścicielom samochodów na terenie całego kraju za pośrednictwem rozległej sieci 900 stacji kontroli technicznej, w których łącznie pracuje 1700 inspektorów kontroli pojazdów.
Jako dyrektor ds. kontroli jakości jestem odpowiedzialny za zapewnienie efektywnego szkolenia wszystkich inspektorów technicznych w wydajny czasowo sposób. Dwóch moich współpracowników zajmuje się tworzeniem materiałów szkoleniowych. Mając jedynie 70 pracowników w centrali, poleganie na szkoleniach bezpośrednich nie byłoby dla nas efektywne. Dlatego opracowaliśmy podejście mieszane i od jakiegoś czasu korzystamy z zajęć e-learningowych wraz z sesjami prowadzonymi przez instruktora.
Wyzwanie: Znalezienie przyjaznego użytkownikowi narzędzia e-learningowego do wysokiej jakości szkoleń technicznych
Wprowadzając naszą inicjatywę e-learningową, dążyliśmy do skrócenia czasu przygotowania kursu przy jednoczesnym zachowaniu wysokiej jakości materiałów szkoleniowych. Jednocześnie było jasne, że nasi szkoleniowcy potrzebowali łatwego w użyciu narzędzia, z którego mogliby szybko zacząć korzystać. Z tego powodu potrzebowaliśmy narzędzia do tworzenia treści z różnymi funkcjami, które miałoby też niską krzywą uczenia się.
Rozwiązanie: iSpring Suite
Zaczęliśmy więc porównywać różne opcje, kładąc nacisk na łatwość użytkowania. Braliśmy pod uwagę również ceny, ale najpierw szukaliśmy w rozwiązaniach e-learningowych funkcjonalności i znaleźliśmy ją w iSpring Suite.
iSpring Suite jest naturalnie zintegrowany z naszymi procesami szkoleniowymi. Za pomocą narzędzia możemy przygotowywać kursy online z istniejących już prezentacji PPT. Proces tworzenia kursu sprowadza się teraz do robienia slajdów w programie PowerPoint jak zwykle, a następnie dołączania filmu ze szkoleniowcem do prezentacji.
W rezultacie otrzymujemy kursy wideo, w których narracja wideo jest idealnie zsynchronizowana ze slajdami.
iSpring Suite umożliwia nam kontrolowanie czasu trwania narracji wideo oraz animacji, a my możemy wreszcie precyzyjnie oszacować minimalny czas potrzebny na ukończenie kursu.
Kolejną zaletą jest również to, że możemy wypełnić kursy online quizami i oceniać, jak dobrze nasi inspektorzy pojazdów zachowują niezbędną wiedzę.
Wyniki
Używamy iSpring od trzech lat i stworzyliśmy 50 kompletnych kursów w iSpring Suite, aby przypisać je uczniom w iSpring Learn. Przygotowanie każdego kursu zajmuje średnio 7 godzin, z czego 4 godziny poświęcamy na planowanie i tworzenie treści instruktażowych, a 3 godziny na nagrywanie filmów i zastosowanie wszystkich potrzebnych ustawień. To świetny wynik, a moi współpracownicy przyznają, że iSpring Suite zaoszczędził im mnóstwo czasu.
Cieszymy się również z wyników osiąganych przez naszych uczniów. Przeciętny czas oglądania kursu przerósł nasze oczekiwania i dowodzi, że uczący się poważnie traktują szkolenie. Ale co najważniejsze, zaobserwowaliśmy znaczną poprawę jakości naszych usług kontroli pojazdów. Jesteśmy pewni, że iSpring będzie nadal zapewniał nam przewagę na rynku.