Czy budowanie zaangażowania pracowników jest dla Ciebie istotne? I czy sam jesteś zaangażowany w swoją pracę? To konfrontujące pytanie, które mogą wywołać mieszane uczucia u wielu osób. Oczywiście nie wszyscy członkowie zespołu podchodzą z pasją do swojej pracy, są oddani firmie i wkładają w pracę dodatkowy wysiłek. Na szczęście istnieją pewne czynniki, które ułatwiają budowanie zaangażowania zespołu. Zaliczają się do nich, na przykład, szkolenia w miejscu pracy, które mogą utrzymać motywację i produktywność pracowników. Ale zanim zagłębimy się w to, jak zaangażować pracowników za pomocą szkolenia firmowego, przyjrzyjmy się statystykom. Sprawdźmy, czy w ogóle warto inwestować w motywację i rozwój pracowników.
Czym jest zaangażowanie pracowników?
Zaangażowanie pracowników określa, jak bardzo pracownicy czują się związani z firmą i swoją pracą. Wyobraź sobie pracownika, który zawsze przychodzi do pracy późno, narzeka na wszystkie zadania i wychodzi z pracy wcześniej niż inni. Zaangażowanie takiej osoby jest niskie. A jeśli pracownicy kochają swoją pracę i czują więź z zespołem, mają wysoki poziom zaangażowania i zamierzają zostać na dłużej.
Oto, jak możesz odróżnić poziomy zaangażowania:
Tak więc przyjrzyjmy się teraz, jak powinno wyglądać budowanie zaangażowania pracowników, aby Twoja firma na tym zyskała.
Strategia 1. Jak zaangażować pracowników? Wdrażaj pracowników już od samego początku
Onboarding pracowników to wstępny proces wdrożenia nowych pracowników do firmy. Twoi pracownicy powinni zakończyć onboarding z niezbędną wiedzą, umiejętnościami i zachowaniami, aby stać się wydajnymi członkami Twojej firmy.
Ale zajmijmy się tym, co najważniejsze, czyli wyjaśnieniem, jak budować zaangażowanie pracowników. Co powinno być częścią programu wdrożeniowego w pracy? Co pomoże osiągnąć jak najlepsze wyniki i zwiększy poczucie więzi z firmą? Niektóre typowe elementy to:
- Przygotowania przed pierwszym dniem
- Podstawowe wartości i misja firmy
- Kultura pracy
- Wprowadzenie do narzędzi biznesowych i programowych
- Polityki IT i bezpieczeństwa
- Orientacja w biurze lub miejscu pracy
- Spotkanie członków zespołu
Dobry program onboardingowy tworzy, wspiera i utrzymuje wysokie zaangażowanie pracowników firmy, a nie po prostu dostarcza podstawy „na początek”. Niektóre elementy Twojego programu wdrażającego mogą być dostarczane jako wciągające moduły e-learningowe. Na przykład interaktywna orientacja w biurze, wprowadzenie do oprogramowania, kultura organizacyjna lub interaktywny moduł przed pracą. W ten sposób wprowadzisz nowych pracowników w „tryb uczenia się” przed pierwszym dniem w pracy.
Te i inne zadania można łatwo przygotować za pomocą iSpring Learn LMS i iSpring Suite. Jest to rozwiązanie edukacyjne, które pomoże niemal automatycznie wdrożyć nowych pracowników. Możesz tworzyć projekty kursów, przypisywać je do pracowników i śledzić ich wyniki.
Studium przypadku
Dobrym przykładem zastosowania tej strategii zaangażowania pracowników jest Oticon, globalny producent aparatów słuchowych.
Firma ma ponad 250 pracowników w kraju, w tym pracowników terenowych, takich jak doradcy klienta i szkoleniowcy, którzy często podróżują. Dlatego kluczowe było opracowanie spójnego procesu onboardingu, który można przenieść poza siedzibę firmy. Gdy nowi doradcy dołączają do Oticon, Inc., przechodzą 10-tygodniowy program wprowadzający, aby zaaklimatyzować się w firmie i szybko osiągnąć produktywność.
Użyli iSpring Suite do stworzenia kursu wdrażającego, który przekazuje wiedzę o firmie, produktach i technologii. Wykorzystaj 14-dniowy darmowy okres próbny iSpring Suite, aby stworzyć projekty własnych angażujących kursów.
W celu dostarczenia tego szkolenia wszystkim nowo zatrudnionym pracownikom, używają iSpring Learn LMS.
Strategia 2. Jak zwiększyć zaangażowanie pracowników – Zadbaj o wciągające interaktywne treści edukacyjne
Powinno to być oczywiste, ale firmy wciąż popełniają błędy podczas tworzenia programów edukacyjnych. Radzą sobie z interaktywnością, ale zapominają o zaangażowaniu uczniów! Co przez to rozumiemy? Kiedy angażujesz się w szkolenie, zazwyczaj tematyka i treść są prezentowane w sposób, który do Ciebie przemawia. Innymi słowy – jest to dla Ciebie istotne.
Według badania Emerging Workforce z 2016 r. aż 45% pracowników stwierdziło, że szkolenia wewnętrzne nie są związane z ich obowiązkami.
Aby lepiej angażować nowoczesnych pracowników i pomagać im w rozwoju zawodowym, firmy muszą zapewnić swoim uczniom odpowiednie szkolenia interaktywne. Świetnym sposobem na to jest dodanie filmów i odgrywania ról, które stawiają na rozwój konkretnych umiejętności pracownika na danym stanowisku.
iSpring Suite może pomóc w szybkim i bezproblemowym tworzeniu tego typu treści. Potrzebujesz inspiracji? Spójrz na poniższą symulację rozmowy stworzoną przy użyciu iSpring:
Studium przypadków
Szpital okręgowy Knox Community Hospital stworzył angażujące szkolenie dla ponad 1200 pracowników za pomocą iSpring. Przed iSpring szkolenie w Knox było bardzo ogólne. Szpital dostarczał materiały do nauki w formacie PowerPoint lub PDF, a na końcu był test. Pracownicy po prostu klikali statyczne slajdy i powtarzali test aż do zaliczenia. Czasami najprostsze rozwiązania są najlepsze, ale w tym przypadku władze szpitala zrozumiały, że lepiej postawić na coś nieco bardziej ekscytującego.
Zauważono, że ludzie nie otrzymywali informacji i wiedzy, których potrzebowali do pracy. Ponadto pracownicy regularnie narzekali, że wszystkie szkolenia zawsze są takie same. Dzięki iSpring udało się stworzyć interaktywne i angażujące kursy SCORM. Na przykład, zastosowano odgrywanie ról. Odzwierciedlało ono sytuacje z życia wzięte, w wyniku czego ich pracownicy rozwinęli prawdziwe, praktyczne i przydatne w pracy umiejętności.
Kolejnym dobrym przykładem stosowania tej strategii zaangażowania pracowników jest Villa St. Vincent, społeczność seniorów, która zapewnia holistyczną opiekę seniorom. Organizacja Villa St. Vincent odkryła iSpring z różnych powodów — początkowe wdrożenie e-learningu było bowiem najeżone trudnościami. W końcu odniosła sukces dzięki iSpring i zwiększyła 90-dniową retencję pracowników o 24% w ciągu pierwszych czterech miesięcy.
Villa St Vincent wykorzystuje wideo w swoim interaktywnym repertuarze. Organizacja używa iSpring Suite do tworzenia pokazów wideo opisujących różne umiejętności, takie jak mierzenie i rejestrowanie pulsu osoby.
Strategia 3. Jak budować zaangażowanie pracowników – Dodaj oceny, które nie są nudne
Zaświadczenie personelu jest ważną częścią cyklu życia szkolenia. Z perspektywy pracodawcy musisz wiedzieć, że kompetencje zostały spełnione, a ludzie są w stanie efektywnie wykonywać zadania na swoim stanowisku. Jednak z perspektywy pracownika zaświadczenie stanowi wyzwanie, przez które czują się zestresowani i wyczerpani. Czy istnieje sposób na przekształcenie wyczerpującego zadania we wciągające doświadczenie?
Rozwiązanie jest tuż przed Twoimi oczami: interaktywne quizy online. Dzięki quizom i interaktywnym testom możesz utrzymać zaangażowanie pracowników podczas szkolenia oraz w trakcie ogólnego rozwoju w miejscu pracy.
iSpring Suite sprawia, że proces tworzenia quizów jest bardzo łatwy. W programie znajdziesz 14 wbudowanych rodzajów pytań. Od wielokrotnego wyboru po ćwiczenia typu „przeciągnij/upuść” i dopasowanie zdjęć do podpisów, możesz łatwo tworzyć interaktywne i angażujące testy wiedzy. Zapoznaj się z poniższym przykładem, aby zobaczyć, jakie rodzaje quizów można tworzyć w iSpring Suite.
Studium przypadku
Ponownie przyjrzyjmy się szpitalowi Knox Community Hospital. Aby kursy były jeszcze skuteczniejsze, co kilka slajdów dodano interakcje i quizy. Na końcu każdego kursu znalazły się też krótkie testy.
Dzięki strategicznemu wykorzystaniu quizów, szpital Knox Community Hospital angażuje swoich uczniów, zatrzymuje pracowników i zapewnia najwyższej jakości doświadczenie edukacyjne.
Strategia 4. Wykorzystaj nauczanie mobilne
Przy ogromnym globalnym poziomie nasycenia smartfonami firmy często stawiają na budowanie zaangażowania za pomocą nauczania mobilnego. Podejście to może przybrać formę dedykowanego mikronauczania lub spójnego sposobu włączenia urządzeń mobilnych do strategii przekazywania wiedzy poprzez podejście mieszane.
Najnowsze platformy na smartfony, takie jak aplikacje do nauki i udostępnianie treści w czasie rzeczywistym, pozwalają stworzyć bardziej wciągające szkolenie. Korzystanie z mobilnego nauczania ma wiele zalet dla firmy, ale członkowie zespołu również to docenią. Szkolenia są spójne, można wykorzystać przestoje w pracy a treści są łatwo dostępne. Ponadto zachowana zostaje równowaga między życiem zawodowym a prywatnym i dochodzi do skrócenia czasu przyswajania/szkolenia.
Dzięki aplikacji mobilnej iSpring Learn użytkownicy mogą przeglądać kursy online, zapisywać treści i przyswajać je w dogodnym dla nich czasie. Wyniki są śledzone w trybie offline i wysyłane do LMS po przywróceniu połączenia. Dzięki obsłudze grywalizacji i certyfikatom ludzie będą naprawdę zaangażowani w korzystanie z urządzeń mobilnych. Ale o grywalizacji i certyfikatach porozmawiamy nieco później. Skorzystaj ze wszystkich funkcji iSpring Learn dzięki 30-dniowemu darmowemu okresowi próbnemu.
Strategia 5. Nagradzaj swoich pracowników
Ludzie uwielbiają być nagradzani za swoje osiągnięcia i dotyczy to też Twoich pracowników! Przypomnij sobie ostatnie szkolenie lub kurs online. Czy na końcu dostałeś certyfikat? Jeśli tak, to prawdopodobnie zawsze będziesz o tym pamiętać, a może nawet zachowałeś certyfikat. Czemu? To udokumentowanie poświęconego czasu i ciężkiej pracy włożonej w osiągnięcia. Właśnie w ten sposób rozwijasz pozytywną więź emocjonalną ze swoimi uczniami. Regularnie zachęcaj członków zespołu do rozwoju i wspieraj ich. To sprawia, że pracownicy czują, że są ważni w pracy.
Przyznawanie uczniom certyfikatu po ukończeniu programu szkoleniowego ma sens, a dzięki iSpring Learn LMS możesz to zrobić automatycznie.
Studium przypadku
Learning Nurse, nieformalna platforma edukacyjna dla studentów, nauczycieli pielęgniarstwa i praktykujących pielęgniarek, nie szkoli pracowników bezpośrednio. Zamiast tego świadczy usługi szkoleniowe dla pracowników służby zdrowia. Możesz jednak skorzystać z ich doświadczenia i dostosować je do swojej pracy.
Dzięki iSpring Suite, Learning Nurse stworzyła i opublikowała ponad 250 kursów i quizów dotyczących terminologii medycznej, anatomii, chorób i innych. Po ukończeniu kursu uczniowie otrzymują certyfikat.
Nauczyciele z Learning Nurse wystawiają certyfikaty, korzystając z możliwości wysyłania zmiennych quizów na serwer przez iSpring Suite. Opracowali niestandardowy program certyfikatów, który generuje certyfikaty ukończenia na podstawie danych otrzymanych z iSpring Suite.
Strategia 6. Budowanie zaangażowania w zespole – Zaangażuj pracowników w zdrową konkurencję
Trochę zdrowej konkurencji nikomu jeszcze nie zaszkodziło. Nawet, jeśli dotyczy członków z tego samego zespołu. Niewiele jest rzeczy bardziej angażujących niż próba pokonania kolegi z pracy i wygrania nagrody jako pierwszy. Wdrażanie mechanizmów gry to skuteczna dla firmy strategia motywowania i angażowania zespołu. To stawianie na nagrodę zamiast na karę i coraz łatwiej sprawić, aby grywalizacja pozytywnie wpływała na motywację pracowników. Pracownicy czują, jakby brali udział w zabawie, jednocześnie przyswajając wiedzę.
Niektóre z popularnych metod grywalizacji obejmują:
Punkty
Uczniowie mogą zdobywać punkty i rywalizować z kolegami z pracy. Możesz przyznawać punkty, gdy przeglądają kursy i pomyślnie ukończą testy, symulacje oraz projekty. Stałe punkty mogą być przyznawane za różne działania. Na przykład, za każdy obejrzany kurs można przyznać 10 punktów, a za każdy ukończony test 50 punktów. iSpring Learn LMS ułatwia konfigurowanie i używanie punktów.
Tablice wyników
Tablice wyników motywują uczniów do śledzenia postępów. Sprawiają, że pracownicy chcą osiągać jak najlepsze wyniki. Możesz sprawdzić pozycję użytkownika w tablicy wyników firmy lub zespołu i podzielić uczniów według tego, jakie wyniki osiągnęli. Tablice wyników to także świetny sposób na sprawdzanie własnych postępów na przestrzeni czasu.
Odznaki
Odznaki to przyjemny sposób na to, by pracownicy poczuli się docenieni za zapoznanie się z materiałami i zgromadzenie punktów. Punkty mogą stanowić punkt odniesienia dla postępów, a ostateczną nagrodą jest odznaka. Na przykład, możesz przyznać pracownikom nową odznakę za każde 50 punktów. Możesz też powiązać konkretne wyniki z odznakami, na przykład przyznać tytuł “Finalizatora umów” zaraz po ukończeniu kursu z technik sprzedaży.
iSpring Learn sprawia, że praca z odznakami jest prosta i posiada dużą kolekcję wbudowanych odznak. Oprócz tego możesz projektować własne niestandardowe odznaki z obrazami.
Podsumowanie
Mamy nadzieję, że ten artykuł dostarczył Ci świeżych pomysłów i skutecznych strategii dotyczących tego, jak zwiększyć zaangażowanie pracowników. Pamiętaj, aby regularnie przeprowadzać interesujące szkolenia dla zespołu i nagradzaj pracowników, aby mieli poczucie, że są doceniani w pracy. Aby wprowadzić te plany działań dotyczące zaangażowania pracowników w swoich szkoleniach, pobierz wersję demonstracyjną iSpring Suite. Zarejestruj się, aby skorzystać z darmowej wersji próbnej iSpring Learn LMS i już teraz zadbaj o budowanie zaangażowania pracowników.
Szybki zestaw narzędzi do tworzenia kursów
Twórz kursy i testy online w rekordowym czasie