Jitasa: „Dzięki iSpring 96% naszych pracowników regularnie korzysta z e-learningu, a szkolenia stały się integralną częścią kultury naszej firmy”

Jitasa to największy dostawca usług księgowych i rachunkowych w USA, współpracujący wyłącznie z organizacjami non-profit Skupiając się na skuteczności, przystępności cenowej i wydajności, Jitasa zapewnia wysokiej jakości usługi i wyjątkową obsługę klienta Firma zatrudnia ponad 400 pracowników i obsługuje ponad 1300 klientów.

W tym studium przypadku Bobby Powers, dyrektor ds. nauki i rozwoju w Jitasa dzieli się tym, w jaki sposób włączenie oprogramowania do szkoleń online iSpring do inicjatyw firmy w zakresie nauki i rozwoju pomogło firmie Jitasa osiągnąć rekordowe zaangażowanie pracowników w szkolenia i zbudować solidną kulturę uczenia się w oddziałach na całym świecie.

Wprowadzenie

Bobby Powers,

Dyrektor ds. nauki i rozwoju w Jitasa

Nazwa naszej firmy, Jitasa, oznacza „Ducha Służenia Innym”. Właśnie to robią nasi pracownicy, ponad 400 osób: pomagamy organizacjom non-profit obsługiwać wszystkie kwestie księgowe, aby mogły skupić się na czynieniu świata lepszym miejscem.

W przeciwieństwie do wielu firm naszych rozmiarów, które mają 10-15 działów z różnymi rolami, mamy wyjątkową strukturę, w której 90% do 95% naszych pracowników to księgowi wykonujący podobne prace. Dlatego zapewniamy naszym pracownikom wszelkiego rodzaju szkolenia z zakresu księgowości, aby mieć pewność, że są wyposażeni w umiejętności i wiedzę, które pozwalają im zapewnić wyjątkową obsługę naszym klientom non-profit.

Biorąc pod uwagę fakt, że nasza firma działa w wielu krajach, zależy nam na dostarczaniu wysokiej jakości szkoleń online, dostępnych dla wszystkich pracowników, co umożliwi im stały rozwój umiejętności.

Moją rolą jako dyrektora ds. nauki i rozwoju jest zapewnienie, że wykorzystujemy możliwie najlepsze narzędzia e-learningowe, które pomagają nam tworzyć, wdrażać i oceniać nasze programy szkoleniowe.

Wyzwanie: Zbudowanie silnego systemu wsparcia szkoleniowego z potężnym LMS

Jitasa od lat wykorzystuje nauczanie mieszane do szkolenia pracowników. Łączy sesje na żywo z nagraniami Zoom, do których dostęp mają pracownicy niezależnie od miejsca pracy, a także cyfrową bazę wiedzy z kluczową dokumentacją i tekstowymi materiałami edukacyjnymi.

Przed odkryciem iSpring, Jitasa korzystała z LearnDash LMS. Jednak platforma była powolna, często się zawieszała i zapewniała słabe wrażenia z użytkowania. Doprowadziło to do niższego wskaźnika adopcji szkoleń wśród pracowników i wpłynęło na skuteczność szkoleń.

Na dodatek firma miała problemy z zapewnieniem takiego samego poziomu wsparcia szkoleniowego w różnych krajach, w których działa. Wymagało to rozbudowanego narzędzia do nauki online z przyjaznym interfejsem i doświadczeniem użytkownika (UI/UX) oraz bogatym zestawem funkcji, który jest dostępny w wielu językach.

„Pracownikom trudno było znaleźć to, czego szukali, a nasz poprzedni LMS nie radził sobie z obsługą wielu różnych materiałów szkoleniowych, z których korzystaliśmy. Gdy dołączyłem do firmy, zobaczyłem LMS i zrozumiałem, że potrzebujemy czegoś innego. Nikt w firmie nie był temu przeciwny.”

Bobby Powers

Rozwiązanie: iSpring Learn

Bobby rozpoczął poszukiwania idealnego rozwiązania e-learningowego od konsultacji z innymi specjalistami ds. nauki i rozwoju oraz od przeszukania internetu w celu poznania funkcji oferowanych przez różne LMS. Firma brała pod uwagę takie platformy jak TalentLMS, WorkRamp i Tovuti. To, co od razu rzuciło się Bobby’emu w oczy podczas testowania iSpring Learn, to przyjazny dla użytkownika interfejs/doświadczenie użytkownika — czego brakowało poprzedniemu systemowi LMS. Zakres możliwości iSpring Learn był również konkurencyjny, oferując kompleksowy sposób na skuteczne wdrażanie, podnoszenie kwalifikacji i certyfikowanie pracowników.

„Dyrektor finansowy i ja byliśmy zgodni, co do potrzeby nowego rozwiązania, więc proces podejmowania decyzji był szybki. iSpring zapewnił również pomoc opiekuna klienta, który pomógł nam w pełni wykorzystać LMS. Ważne jest, aby mieć jedną główną formę kontaktu z dostawcą usługi — doznania z użytkowania są zupełnie inne, gdy istnieje ktoś, kto dobrze zna Twoją firmę, niż gdy po prostu wysyłasz prośby do ogólnego działu wsparcia. Nasz opiekun klienta był świetny.”

Bobby Powers

Listy kontrolne szkoleń w miejscu pracy: Skuteczny sposób na certyfikację umiejętności pracowników

Funkcją iSpring Learn, którą Bobby uznał za największą korzyść dla Jitasa, były listy kontrolne szkoleń w miejscu pracy (OJT).

„Ponieważ jesteśmy firmą księgową, naprawdę ważne jest, aby ludzie mieli doskonałe umiejętności z zakresu księgowości. Chcieliśmy mieć niezawodny sposób certyfikowania kompetencji pracowników i oceniania różnych umiejętności. Listy kontrolne OJT iSpring Learn w połączeniu z funkcją przydzielania zadań dały nam świetne rozwiązanie.”

Bobby Powers

Jitasa korzysta teraz z możliwości listy kontrolnej OJT, aby pomóc pracownikom rozwijać umiejętności poprzez zadania imitujące rzeczywistość. Łatwo jest również oceniać te zadania oraz wydajność każdego pracownika, a także przyznawać księgowym certyfikaty.

Wnikliwe raporty: szybkie i skuteczne zamykanie wiedzy

Funkcja raportowania również jest przydatna w inicjatywach szkoleniowych Jitasa. Firma ma obszerny quiz z 90 pytaniami dla nowozatrudnionych. Każdy nowy pracownik przystępuje do quizu pod koniec pierwszych pięciu miesięcy szkolenia wdrażającego, aby sprawdzić swoje umiejętności i wiedzę na temat swojego stanowiska.

Przykład pytania z Quizu Agenta Specjalnego Jitasa

Dzięki informatywnym raportom w iSpring Learn kierownicy mogą teraz łatwo wykrywać luki w wiedzy i przydzielać dodatkowe szkolenia z odpowiedniego modułu lub zagadnienia.

„Możliwość zobaczenia, które pytania najczęściej sprawiają problemy pracownikom w naszej firmie i różnych działach jest niezwykle pomocna. Pomaga mi to dostrzec, które obszary szkoleń są najtrudniejsze i szybko zapewnić ukierunkowane wsparcie szkoleniowe.”

Bobby Powers

Ocena 360 stopni: Inteligentna ocena wyników pracowników

Bobby zwraca uwagę na Ocenę 360 stopni jako kolejną funkcjonalność, która pomogła zoptymalizować procesy szkoleniowe w Jitasa. Ilustruje wartość tej funkcji na przykładzie biura firmy w Kostaryce i na Filipinach.

„David, szef oddziału, nie lubił starego procesu oceny wyników i przestarzałego narzędzia, które było do tego wykorzystywane. Dopiero co wprowadziliśmy iSpring Learn, a Davidowi udało się skonfigurować i przeprowadzić skuteczne oceny wyników w naszym nowym LMS w ciągu zaledwie dwóch tygodni, przy niewielkim zaangażowaniu z mojej strony.”

Bobby Powers

Przykład pytań w Ocenie Wydajności Jitasa

Firma była pod wrażeniem tego, jak łatwo można w krótkim czasie przygotować protokół oceny wydajności dla dwóch krajów. Bobbi uważa, że jest to świetna oznaka elastyczności, jaką oferuje iSpring Learn.

Rezultaty

Gdy Bobby uruchamiał szkolenie z iSpring Learn w Jitasa, jego głównym celem było uczynienie szkolenia częścią kultury firmy. Z radością dzieli się informacją, że cel ten został osiągnięty:

„Chciałem, aby co najmniej 90% pracowników regularnie logowało się do iSpring i brało udział w kursach. Teraz konsekwentnie robi to 96% pracowników ─ znacznie więcej niż w jakiejkolwiek innej firmie, w której pracowałem. Nie tylko przydzielamy kursy pracownikom w LMS. Publikujemy również nagrania rozmów wszystkich pracowników i wiadomości dotyczące firmy oraz zachęcamy do interakcji w komentarzach. Nauka online jest teraz integralną częścią DNA Jitasa, a iSpring Learn odegrał dużą rolę we wprowadzaniu nauki do naszej kultury.”

Bobby Powers

Bobby i jego współpracownicy stworzyli już ponad 50 nowych kursów za pomocą zestawu narzędzi iSpring Suite w ciągu dziewięciu miesięcy od wprowadzenia programu, od treści dla całej firmy na temat ogólnych umiejętności po zadania z zakresu księgowości i rachunkowości. Proces przesyłania i przypisywania kursów uczestnikom szkolenia za pośrednictwem LMS jest tak prosty, że teraz jest więcej czasu na ulepszanie istniejących treści e-learningowych i tworzenie nowych programów.

Dzięki optymalizacji szkolenia czas potrzebny do wdrożenia nowych pracowników został skrócony o jeden do dwóch miesięcy. Co więcej, dzięki ujednoliconym procedurom firma zapewnia teraz tak samo wysoki poziom wsparcia szkoleniowego dla wszystkich oddziałów w firmie.

Pracownicy Jitasa uwielbiają iSpring Learn ze względu na łatwość użytkowania, intuicyjne zarządzanie treściami i szybki dostęp do niezbędnej wiedzy zawodowej. Bobby i jego kierownictwo są w pełni zadowoleni wyborem iSpring Learn jako rozwiązania e-learningowego w Jitasa i mają nadzieję, że przyszłe wyniki będą jeszcze bardziej imponujące.

Disqus Comments Loading...