L’Oréal Adria-Balkan jest regionalną filią L’Oréal, największej na świecie firmy produkującej kosmetyki i produkty do pielęgnacji ciała. Ivan Vukoja, dyrektor ds. rozwoju biznesu w L’Oréal Adria-Balkan, opowiedział o tym, jak zaczęli wykorzystywać iSpring Learn w szkoleniu przedstawicieli handlowych z działu produktów profesjonalnych w 7 krajach.
iSpring Learn LMS
Zwiększ wydajność pracowników dzięki potężnemu LMS.
L’Oréal Adria-Balkan informacje ogólne i cele
L’Oréal Adria-Balkan jest regionalną filią L’Oréal Worldwide na terytorium byłej Jugosławii oraz Albanii i Bułgarii. Firma posiada cztery główne działy: Produkty Profesjonalne, Rynek Masowy, Kosmetyki Aktywne oraz Kosmetyki Luksusowe. Jako dyrektor ds. rozwoju biznesu w dziale produktów profesjonalnych odpowiadam za cały region, a jedną z moich kluczowych ról jest podnoszenie kwalifikacji naszych zespołów sprzedaży za pomocą treści zatwierdzonych lub stworzonych przez L’Oréal.
W L’Oréal wykorzystujemy program Learn-Share-Act (LSA), który stanowi oficjalne ramy szkolenia sprzedawców w różnych krajach – nie tylko w regionie, ale na całym świecie. Program dostarcza wszystkie wymagane zasoby edukacyjne, od seminariów offline po materiały do nauki online i wsparcie za pośrednictwem naszej wewnętrznej platformy o nazwie MyLearning. Każdy pracownik L’Oréal może wejść na platformę i skorzystać z zawartych w niej treści i wiedzy.
Ograniczenie stanowi to, że platforma MyLearning jest dostępna tylko dla bezpośrednich pracowników L’Oréal. Wielu przedstawicieli handlowych z krajów, z którymi współpracujemy, nie jest zatrudnionych bezpośrednio przez L’Oréal, ale przez firmę dystrybucyjną. Z tego powodu nie mają dostępu do materiałów z platformy MyLearning.
Jedynie bezpośredni pracownicy L’Oréal mają dostęp do materiałów z L’Oréal Sales Academy (Akademii Sprzedaży).
Szkolenie pracowników pośrednich zostało zredukowane do improwizowanych seminariów offline, podczas których prezentowaliśmy im filmy z LSA, a następnie zadawaliśmy pytania. Czasami podczas tych sesji oferowaliśmy im nawet cyfrowe quizy, ale nadal nie było sposobu na to, aby dostarczyć im materiały online, które byłyby dostępne na wyciągnięcie dłoni.
Nawet, jeśli dam im swoje dane logowania do MyLearning, nie mielibyśmy szczegółowych statystyk, ponieważ wszyscy używaliby tych samych danych uwierzytelniających .
Sytuacja wyglądała więc tak, że mieliśmy wszystkie cyfrowe treści edukacyjne, a także materiały offline z seminariów, ale potrzebowaliśmy miejsca na umieszczenie tych treści, aby móc utrzymywać i śledzić proces uczenia się.
Mój współpracownik powiedział mi, że byli kiedyś w tej samej sytuacji ze swoimi dystrybutorami i polecił iSpring jako rozwiązanie. Zacząłem poznawać iSpring Learn LMS i otrzymałem możliwość dostarczenia niezbędnych treści wszystkim pracownikom.
iSpring Learn dał nam możliwość łatwego dostarczenia pracownikom pośrednim materiałów szkoleniowych online. Skorzystaj z 30-dniowego darmowego okresu próbnego i zobacz, jak wpisuje się w potrzeby Twojego projektu.
Wyzwanie: Szkolenie pośrednich przedstawicieli handlowych w 7 krajach za pomocą iSpring
Rozpoczęliśmy konfigurację iSpring Learn LMS w lutym 2019 r. Jednym z wyzwań było to, że nigdy wcześniej nie korzystaliśmy z e-learningu do szkolenia dystrybutorów i ich pracowników, więc musieliśmy powoli iść do przodu, promując korzyści płynące z uczenia się online i samego LMS. Z tego powodu nasz pierwszy pakiet z iSpring Learn obejmował jedynie 50 użytkowników.
Na początku planowaliśmy wykorzystać filmy szkoleniowe i quizy udostępnione przez LSA. Wyzwanie polegało na tym, że cała treść była w języku angielskim, więc musiałem ją zlokalizować, ponieważ w różnych krajach obowiązują różne języki, a niektóre zespoły w ogóle nie mówią po angielsku. Napisy do filmów stworzyłem za pomocą narzędzia polecanego przez L’Oréal. Zajęło mi to trochę czasu, ponieważ byłem jedyną osobą, która zarządzała całym procesem.
Jeśli chodzi o quizy, wybrałem bardziej zaawansowane podejście. Większość quizów w LSA składała się tylko z trzech pytań opartych na treści filmu. Postanowiłem nie tylko zlokalizować treść quizu, ale także uczynić ją bardziej efektywną i wciągającą. W tym momencie przydał się iSpring Suite z wbudowanym QuizMakerem. Dla każdego filmu stworzyłem quiz z pięcioma pytaniami różnego typu – nie tylko „tak lub nie”, ale także „umieść właściwe słowo we właściwym miejscu”, itd. Dodałem również zdjęcia.
Dostępna jest darmowa wersja próbna iSpring Suite, dzięki której możesz przetestować wszystkie funkcje platformy i więcej.
Gdy wszystkie 49 filmów i quizów były gotowe, przesłałem je na stronę. Użyłem funkcji Learning Path (ścieżka nauczania), aby utworzyć katalogi treści w różnych językach.
Dla nas, iSpring był początkiem struktury. Wcześniej nie byliśmy w stanie określić, czy nasze materiały szkoleniowe były skuteczne i czy nauka przynosiła jakiekolwiek rezultaty. Dzięki iSpring Learn wiemy, ile czasu handlowcy poświęcili określonemu tematowi, które pozycje są popularne, możemy śledzić aktywność użytkownika, aktywność grupy, itp. iSpring Learn dostarcza bardzo szczegółowe statystyki.
Używanie iSpring jako narzędzia do prezentacji w sprzedaży i marketingu
W 2020 roku rozszerzyliśmy grupę do 100 użytkowników. Wszyscy użytkownicy są teraz podzieleni na 5 organizacji według kraju: Adria (Chorwacja, Słowenia), Serbia, Bułgaria, Bałkany Zachodnie (Bośnia, Czarnogóra, Albania, Macedonia Północna) Adria Balkan (wspólni członkowie z HUB). Każda organizacja składa się z kilku grup, w zależności od marki i lokalnego dystrybutora.
Nasze wykorzystanie iSpring znacząco się zmieniło od października 2019 r. Wykorzystujemy iSpring do prezentowania naszych miesięcznych działań sprzedażowych i marketingowych. Nasze główne treści są dodawane co miesiąc, są bardzo zlokalizowane i przypisywane użytkownikom przez lokalnego administratora firmy.
Oznacza to, że lokalny zespół marketingowy tworzy różne materiały sprzedażowe w różnych formatach (PPT, PDF, XLSX), a materiały te co miesiąc są przydzielane przedstawicielom handlowym, którzy korzystają z iSpring Learn za pomocą iPadów, aby zaprezentować te treści fryzjerom. Główną korzyścią jest to, że treściami zarządza się z jednego źródła, nie można ich udostępniać, a handlowcy muszą być fizycznie obecni w salonie, aby pokazać materiały.
iSpring Suite pozwolił nam publikować animowane treści w naszych prezentacjach, czego wcześniej nie byliśmy w stanie zrobić. Prezentacje publikowane za pośrednictwem iSpring Suite są animowane i prezentowane dokładnie tak, jak oryginalna wersja na komputer, co daje handlowcom L’Oréal przewagę zawodową i wyróżnia ich na tle innych.
Poza tym użyłem wizualizacji iSpring do stworzenia interaktywnego programu spotkań na nasze coroczne spotkanie. Zarejestrowaliśmy wszystkich 123 uczestników w iSpring i przypisaliśmy im program spotkania, na podstawie którego uzyskali wszystkie niezbędne informacje o nim.
Z iSpring osiągnęliśmy 100% wskaźnik reakcji dla aktywnych użytkowników
iSpring Learn LMS z pewnością był czymś, czego potrzebował nasz model biznesowy, ponieważ mamy wiele treści, którymi możemy się podzielić z naszymi pośrednimi członkami zespołu. Powiedziałbym, że iSpring odpowiedział na większość naszych potrzeb. Możesz go wypróbować już teraz, ponieważ przez 30 dni dostępna jest darmowa wersja próbna iSpring Learn.
Jeśli weźmiemy pod uwagę wszystko, co opublikowaliśmy i wykorzystaliśmy, mamy na koncie 548 różnych kursów (w tym wszystkie publikowane przez nas materiały miesięczne).
Nasz wskaźnik reakcji dla aktywnych użytkowników wynosi 100%, biorąc pod uwagę fakt, że potrzebują iSpring do codziennych zajęć w terenie. Nadal mamy dużo pracy do wykonania w zakresie samej „czystej nauki”, ale nie mam wątpliwości, że w 2020 roku znacznie się poprawimy.
Główne wyzwanie nadal stanowi motywowanie osób pośrednich i menedżerów sprzedaży jako pionierów i ambasadorów narzędzia. Uważamy, że e-learning jest wart wkładanego w niego wysiłku, ponieważ jest wygodniejszy i tańszy. A kiedy masz już odpowiednie narzędzie, wystarczy przyzwyczaić ludzi do korzystania z niego.